Naar hoofdinhoud
Home/Forum/Websites algemeen/Wat kreeg jij voor je website of domein?

Wat kreeg jij voor je website of domein?

1 bericht · 3 weergaven
OP #120 juli 2026, 14:04
Verkoopprijzen van websites en domeinen zijn bijna nergens te vinden. Je ziet vraagprijzen voorbijkomen, maar wat er uiteindelijk betaald wordt blijft tussen koper en verkoper. Daardoor heeft iedereen die voor het eerst verkoopt geen idee of een bod redelijk is.

Daar wil ik verandering in brengen, en dat begint met delen.

Door een stomme fout ben ik ooit mijn domeinnaam verloren van een toenmalig bedrijf dat ik had. Het was ook direct geclaimd door een bot toen het domeinnaam vrij kwam.

Na contact gezocht te hebben met de eigenaar, wilde dit persoon er € 3.500 voor hebben. Dit heb ik geweigerd te betalen. Ik wilde best een kleine vergoeding betalen, maar geen duizenden euro's voor een domeinnaam die 1:1 overeenkomt met mijn handelsnaam.

Anderhalf maand later was het domein gelukkig weer vrij om te claimen, omdat dit persoon het domeinnaam opgezegd heeft. Ik heb er dus niets voor betaald, maar wel ontzettend veel geluk gehad.

Het domein was ongeveer 6 jaar oud. De vraagprijs was dus € 3.500 en ik heb (Thank gawd!) niets betaald. Wat ik anders zou doen? Mijn administratie beter bijhouden haha.

Wat ik graag van je hoor:

1. Wat voor site of domein was het, en hoe oud?
  2. Wat was de vraagprijs en wat werd het uiteindelijk?
  3. Hoe vond je de koper? Via een marktplaats, je netwerk, of kwam iemand uit het niets?
  4. Hoe lang duurde het van aanbieden tot betaling?
  5. Wat zou je de volgende keer anders doen?
Een exact bedrag hoeft niet. Een bandbreedte is net zo bruikbaar, en je hoeft de URL niet te noemen. Het gaat om de verhouding tussen wat een site opleverde en wat erin zat.
Bewerkt · 20 juli 2026, 14:09
Reageer op dit topic

Log in om te reageren

Je hebt een account nodig om te reageren. Registreren is gratis.

Online:
Fabian