Blogs schrijven met Claude
1 bericht · 3 weergaven
A
Angelo
Lid
OP #130 juni 2026, 12:53
Zelf heb ik de laatste tijd veel met Claude code gedaan, om mijn werkzaamheden te versnellen. Recentelijk ben ik ook Claude gaan gebruiken voor het schrijven van mijn blogs.
Het werkt ontzettend goed om een eerste versie te maken, die je erna alleen licht hoeft te herschrijven en te fact-checken.
Ik zal je stap voor stap uitleggen wat mijn methode is.
1. Zoek met Semrush, Ahrefs of een andere tool naar een keyword waarvoor je wilt ranken.
2. Maak met behulp van Jasper AI of NeuronWriter een nieuw artikel aan voor dit keyword.
3. Schrijf een pakkende titel en meta omschrijving.
4. Kopieer de lijst met suggesties (termen).
5. Geef Claude het volgende prompt:
Ik wil dat je een volledig blogartikel schrijft.
Gebruik blog.md als vaste leidraad voor structuur, tone of voice, opbouw, SEO-richtlijnen en alle overige instructies. Volg deze instructies nauwkeurig en wijk er niet onnodig van af.
Schrijf een blogartikel met de volgende gegevens:
Titel:
{HIER_JE_TITEL}
Meta-omschrijving:
{HIER_JE_META_OMSCHRIJVING}
Verwerk de volgende termen op een natuurlijke manier in de tekst, alleen wanneer dit logisch en relevant is. Forceer de woorden niet als ze niet goed in de context passen:
{TERMS_LIJST}
Sla het nieuwe artikel op in de map ./blogs/, op dezelfde manier als de bestaande blogartikelen in die map.6. Wacht een minuut of twee, en je hebt een prachtig SEO, GEO, AEO en BLUF geschreven artikel.
Natuurlijk moet je blog.md wel aanpassen naar je eigen wensen, maar hiermee heb je binnen no-time een prachtig mooi basis artikel.
Waarom geen 20 agents of skills?
Heel simpel, omdat ik het persoonlijk onzin vind. Het kost je 100.000 tokens, je bent 20 ~ 30 minuten aan het wachten, en de kwaliteit is identiek of anders te verwaarlozen.
Bewerkt (2×) · 30 juni 2026, 13:48